Friday, October 19, 2012

Tandas Bersih, Rakyat Sihat


Memandangkan pagi tadi aku tak ada kelas, tambah pula sekarang tengah musim hujan aku terpaksa sambung tidur lepas Subuh. Ini kalau Puan Besar ada ni, mau bengkak juga peha padu aku kena urut-urut manja dengan beliau. Najib yang masih ada kelas sekadar menjeling-jeling manja melihat aku yang berselimut, terdengar juga suara beliau berbisik-bisik dengan rakan-rakan yang nak ke kelas cubaan menculik aku lantas dijual dipasaran China dengan harga yang agak tinggi. Namun naluri tidur aku mengatasi segala-galanya. Dapat jugalah mimpi sebarang dua, aku jadi kaya raya dengan kerjaya pengusaha ikan keli. 

Entah macam mana, angin sejuk sepoi-sepoi bahasa masuk dalam bilik membuatkan aku nak pipis. Padahal masa tu tengah klimaks mimpi di mana ada seorang saudagar Arab yang ingin melabur untuk projek ikan keli aku kat Dubai. Spoillah! Dengan berat hati aku pergi juga bilik air melepaskan hajat. Time elok aku nak masuk dengan keadaan separa sedar, aku dikejutkan dengan bau aneh. Bau ni aku tak boleh nak describe dia punya sifat, cuba bayangkan najis entah dah berapa hari punya stok lepas tu kandungan kimia dia terdiri daripada protein-protein tinggi seperti telur rebus. Nak kasi kaw lagi, tekstur dia yang tak berapa nak keras, tak berapa nak lembik. Benda ni memang serius! Kalu ada sesiapa lalu lintas kat situ memang dah arwah jadi bahan aku. Nasib semua ada kelas.

Inilah yang aku memang tak boleh nak main-main. Bab kebersihan diri. Agak-agakla wey, kau dah sedap-sedap teran harap orang lain tolong flush memang tak cara. Takkan aku nak buat video tutorial 'Flush Najis Anda Dengan Cara Mudah'? Kesedaran sivik budak-budak ni memang rendah. Pagi-pagi memang dan spoil mood aku la... Pihak berkenaan perlu tangani masalah ni dengan serius.

Nota: Tadi aku dah sedang elok google dirty toilet sebagai paparan, tapi entah selera aku pun jadi down nengok gambar-gambar yang keluar. Kena cuci mata semula dengan melihat gambar XXX.

1 comment:

  1. hehehe....sweet je entry ni untuk orang tersayang hehehe!!! Jaazli I miss you huhuhu :)

    ReplyDelete